Hvilken titel skal jeg give min bog?

11.5.09

altmulig menneske

Jeg har før været inde på, at arbejdet som pædagog indebærer mange forskellige funktioner. Man skal være meget alsidig i sine kvalifikationer. Når jeg tænker over de arbejdsopgaver jeg har haft den sidste uge, så er det ikke helt forkert.
Jeg har hentet et fjernsyn ude i byen og flyttet det til bofællesskabet. Jeg har installeret det og sat DVD-maskinen til. Jeg har stegt 68 frikadeller (og selv spist den ene) og rejst et telt. Jeg har også samlet en røgalarm jeg havde fået skilt ad osv osv. Alle disse små opgaver som ikke bliver gjort medmindre jeg smøger ærmerne op og prøver mig frem.
Dertil kommer så alle de opgaver som jeg er uddannet til, såsom konfliktløsning og anden pædagogisk hjælp til at få dagligdagen til at fungere.
Jeg elsker mit arbejde, for der er aldrig to ens dage, der er noget nyt hver eneste dag.

Dertil kommer så at jeg fra 31.august igen kan skrive studerende på mit CV, når jeg begynder at læse Diplom i socialpædagogik. Det glæder jeg mig helt vildt til. Hvor bliver det dejligt at blive teoretisk udfordret igen, det bliver rigtig spændende. Så må vi se hvor det bærer mig hen.

Ingen kommentarer: