Hvilken titel skal jeg give min bog?

16.1.09

Jeg bliver så vred

Når jeg sidder i et venteværelse og læser et gammelt ugeblad. De mennesker der kalder sig journalister og som skriver en historie for sensationens skyld istedet for at ville fortælle en historie i det rigtige lys. Jeg elsker en god historie, og den behøver ikke nødvendigvis at have en god slutning, for hvor mange historier fra den virkelige verden ender godt. Tja mange gør, men man hører mere om dem der ikke gør. Jeg ville gerne have været en dygtig journalist, for jeg beundrer dem, de dygtige altså!!!
Sidst jeg sad i et venteværelse læste jeg historien om et ungt par, ja de var meget unge forældre. Men de var så kede af det, for de havde haft et overforbrug af penge og sad nu med en gæld på 130.000 kr. De havde ikke noget arbejde og når alle deres regninger var betalt, så havde de 4.000 kr. til mad, tøj og fornøjelser. De havde ingen penge til en julegave til deres lille barn, som nu ikke ville få de samme fornøjelser som ALLE andre børn har.
HHmmmmm tænkte jeg, hvor er det synd for den lille familie. Det er ikke sjovt at være fattige. Men hvor er det synd at de er kommet i kløerne på sådan en dårlig journalist der skriver sådan en dårlig historie om en familie der har nøjagtig samme livsvilkår som hundrevis af andre familier i dagens Danmark har. Hvor er det synd at denne journalist ikke tog sig sit erhverv højtideligt og nægtede at skrive sådan en rådden historie. For det er bestemt ikke synd for denne familie at de kun har 4.000 kr at leve for. Det er bestemt ikke synd for det lille barn at det ikke har fået en stor julegave i denne jul. Hvor mange sjove gaver kan man ikke få for ganske få penge. Det er sandelig da ikke beløbet der gør sig gældende........ og da slet ikke til et barn på under 1 år, han eller hun er vist ligeglad. Det sjoveste at at pakke gaven op, skralde med papiret og sige NÆÆÆÆ hvad har mor og far mon fundet på i år.
Hvor er det synd for denne lille familie at de ikke har nogen der kan hjælpe dem med at sætte de 4.000 kr i system så de kan række til en måned. Det er ikke nemt at leve for få penge, men det er muligt og med lidt vilje, så kan alt lade sig gøre.
Det er vist godt at jeg blev pæda-rigtig-god istedet for journalist, det er der nok flere penge i for mig. Jeg havde bare nægtet at skrive historierne og så var jeg gået fallit.

Ingen kommentarer: